Dari Rakyat Untuk Rakyat

8 July 2018


Belum pun sampai 90 hari pemerintahan kerajaan Pakatan Harapan mentadbir Malaysia, kita lihat bertubi-tubi institusi yang menjaga kesucian Islam di tibai bertalu-talu oleh puak evangalist, free thinker dan atheist, bermula dengan saranan seorang penyokong setia PH yang juga seorang peguam, Siti Kassim yang mendesak kerajaan PH supaya menghentikan pemberian bantuan kewangan kepada sekolah dan Mahaad Tahfiz di seluruh negara.

Kemudian disusuli pula dengan kenyataan bekas Menteri Penerangan di zaman Mahathir, Tan Sri Zainudin Maidin (ZAM) yang mendesak Menteri Di Jabatan Perdana Menteri yang menjaga portfolio agama. Mujahid Yusof Rawa menutup semua sekolah Tahfiz, dakwa beliau "sekolah tahfiz tidak memberi masa depan kepada generasi baru umat Islam" apakah benar tuduhan ZAM itu?

Dan disusuli dengan kemenangan golongan sesat agama Ahmadiah (Qadiani) yang mana mahkamah tinggi Shah Alam memutuskan yang ajaran itu tidak sesat dan membenarkan pengikut fahaman itu bebas mempraktikkan ajaran dan amalan mereka, malah mereka juga di benarkan untuk melakukan kerja-kerja dakwah untuk menarik orang ramai mengikut amalan mereka, sebagai rujukukan, Ahmadiah atau Qadiani telah di fatwakan sesat oleh Jabatan Agama Islam Selangor pada tahun 1998.

Dalam isu LGBT pula, menteri yang menjaga agama, Mujahid Yusof dari Parti Amanah Negara di lihat seolah bersikap acuh tak acuh dalam menangani wabak penyakit LGBT ini, kalau dahulu kita melihat, penguatkuasa agama bermati-matian membendung golongan ini dari mempengaruhi rakyat, kini kita lihat, menteri agama bersikap lunak dan lembut terhadap mereka, kenapa?

Kalau berginilah gaya pentadbiran mereka, kita tidak boleh bayangkan apa yang akan berlaku pada Agama Islam dalam tempoh 5 tahun mereka (Pakatan Harapan) memerintah.

Kepada ALLAH Kita Berserah.


0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Video